Content marketing

27

mei'22

Hoe heb je altijd voldoende content voor je social media kanalen?

In content marketing land zegt men dat je je regelmatig, moet laten zien op social media. Ben je uit het oog, dan ben je uit het hart bij je doelgroep. Je zult dus voldoende content moeten hebben, en daar posts van maken. Maar in de praktijk komt het hierop neer: je schrijft een blog, maakt daar een post van voor op je social kanalen en dan is de koek alweer op. Het antwoord op dit probleem heet ‘content mapping’ en …

Lees meer

24

mei'22

5 niet-zo-snuggere fouten die je kunt maken in je webteksten

Niet iedere ondernemer met een website is tegelijk ook content talent, je hebt wel meer te doen dan hele dagen webteksten schrijven. Nieuwe producten toevoegen of een nieuwe dienst promoten doe je natuurlijk wel, maar daar houdt het wel zo’n beetje op. Nieuwe blogs schrijven, of speciale landingspagina’s maken, is voor veel mensen een hele opgave. Heb je jezelf dan eindelijk gezet aan het maken van nieuwe webteksten, dan wil je het natuurlijk wel goed aanpakken. Dus je wilt dat …

Lees meer

19

mei'22

De 3 vragen waar jouw landingspagina antwoord op moet geven

Als je een landingspagina gaat maken voor je product of aanbod dan wil je natuurlijk dat je bezoeker zo goed mogelijk geïnformeerd wordt over de voordelen van jouw aanbod. En hoe sneller hij of zij overtuigd is van die voordelen, hoe sneller hij zal overgaan tot conversie. Maar voordat het zover is zul je eerst antwoord moeten geven op 3 belangrijke vragen van je bezoeker.  Helaas krijg je maar weinig tijd van je ongeduldige lezer, dus zul je effectief to …

Lees meer

17

mei'22

Wat is storytelling marketing en hoe zet je dit succesvol in?

Wat is storytelling marketing en hoe krijg je hiermee meer, en sneller, klanten? Misschien blog je voor je bedrijf, plaats je posts op social media of ben je actief op Youtube. En trek je hiermee wel bezoekers, maar te weinig klanten. Dan kan storytelling marketing een handig middel zijn om je conversie ratio te verbeteren. In dit artikel lees je meer over storytelling marketing. Hoe komt het dat je met storytelling meer klanten aantrekt dan met ‘neutrale’ content? En hoe …

Lees meer

10

mei'22

Wil je meer conversie? Gooi eens een snuf Cialdini door je website teksten (deel 2)

In deel 1 van dit tweeluik over het inzetten van Cialdini technieken in je content hoorde je al over Consistentie, Wederkerigheid en Sympathie. Met het toepassen van die 3 technieken maak je al een goed begin met het verhogen van je conversie op je website. Maar Cialdini heeft nog veel meer uit de hoge hoed te toveren wat je tactisch kunt gebruiken om je lezers over te halen om jouw klant te worden. In dit tweede deel gaan we aan …

Lees meer

10

mei'22

Wil je meer conversie? Gooi eens een snuf Cialdini door je website teksten! (deel 1)

Heeft jouw website last van een te laag conversie ratio? Dan is het de hoogste tijd om eens aan de slag te gaan met je website teksten. Want naast een geweldig aanbod (WAT) is je conversie voor een belangrijk deel afhankelijk van HOE je je aanbod brengt. Er zijn diverse technieken om dit voor elkaar te krijgen en een aantal bekende, bewezen, technieken zijn bedacht door Robert Cialdini. Robert Cialdini is een oud-hoogleraar marketing en psychologie aan 2 universiteiten in …

Lees meer

02

mei'22

Snel en makkelijk en blog schrijven? Gebruik een template!

Eigenlijk loopt iedereen met een website wel tegen hetzelfde probleem aan: hoe krijg je je site (snel een beetje) beetje vindbaar in Google? Een bewezen, en populaire methode om dit voor elkaar te krijgen is bloggen. Maar vooral voor ondernemers die niet tegelijk ook content marketeer zijn, is het bedenken van nieuwe content vaak reden voor bloed-zweet-en-tranen. Bloed-zweet-en-tranen besparen? Schrijf een blog met een vast template! Een nieuw blog schrijven voelt voor veel mensen als een trage, logge trein die …

Lees meer

22

feb'22

Wat is spreektaal (en hoe zorgt het voor meer conversie)?

Soms kom je op een website terecht en in de eerste 2 seconden weet je al direct dat dit jouw website niet is. Je kan er misschien niet meteen de vinger op leggen waarom dat zo is, maar je weet in elk geval dat deze website jouw taal niet spreekt. Je voelt je niet aangesproken en je begrijpt gewoon niet waar ze het over hebben. De kans is dan ook heel groot dat de tekst niet bepaald in spreektaal is …

Lees meer

15

feb'22

Schrijven voor mobiel? 9 tips!

Steeds meer mensen lezen content via hun mobiele telefoon. Misschien herken je dit zelf ook wel dat je sneller je mobiel pakt dan je laptop of desktop aan zet om iets te lezen. Ook Google weet dit, aangezien Google alles weet, en geeft in de ranking op de zoekresultaten dan ook de voorkeur voor mobiel-vriendelijke websites. In dit artikel krijg je 9 tips om je content zó te schrijven voor mobiel dat deze makkelijk leesbaar is op een klein scherm. …

Lees meer

08

feb'22

PAS formule zelf succesvol toepassen in je copywriting

Als je content gaat maken doe je dat waarschijnlijk met een doel. Je wilt dat mensen doorklikken naar andere content, zich ergens voor aanmelden of een andere conversie doen zoals iets kopen. Met ‘gewone’ neutrale content is de kans klein dat je dat doel gaat bereiken. Je lezer voelt zich, bij neutrale content, niet gemotiveerd om een conversie te gaan doen. En daar komt copywriting handig van pas. In dit artikel ga je alles leren over de meest-eenvoudige copywritings-formule, namelijk …

Lees meer

01

feb'22

Goede koppen, zo maak je ze!

Hoe maak je goede koppen? En waarom zijn koppen en tussenkoppen zo belangrijk voor je bounce-ratio, je tijd op pagina en voor je conversie? Tijd om eens aandacht te besteden aan dit belangrijke onderdeel van je content-strategie. We beginnen dit artikel met slecht nieuws: veel content wordt slecht, of zelfs helemaal niet gelezen. Wij denken wel optimistisch dat onze lezers bovenaan beginnen en doorlezen tot aan het eind, maar helaas is de werkelijkheid iets minder rooskleurig.  Maak kennis met de …

Lees meer

24

jan'22

De beste SEO tip ooit (voor SEO dummies)

“Wat is de beste SEO tip voor mijn website? “ “Hoe kom ik hoger in Google?” “Snel hoger in Google” (deze zoekt een ‘quick-fix’) Zomaar een aantal termen waarop vaak wordt gezocht in Google. Want zeg nou zelf: jouw met bloed-zweet-en-tranen gemaakte content maak je niet om ermee op pagina 16 in Google te gaan staan shinen toch? Neem je aandachtig alle SEO-tips door die je krijgt op jouw vraag hoe je hoger in Google komt dan zul je je …

Lees meer
© 2022 Just Add Copy Academy - Onderdeel van Just Add Copy