• Geen producten in je winkelmand.

  • Login

Bloggen

06

jul'22

Hoe krijg je meer lezers voor je blog?

Hoe krijg je meer lezers voor je blog? Een succesvol blog heeft 2 zaken goed onder de knie: de inhoud van het blog zelf en de marketing voor het blog. Want je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen je content gaan lezen. In de praktijk blijkt vaak dat de combinatie kwalitatieve inhoud en sterke marketing een uitdaging is. Om meer lezers voor je blog te krijgen zul je ervoor moeten zorgen dat meer mensen jou en je bedrijf gaan leren …

Lees meer

22

jun'22

Klanten sneller overtuigen? Schrijf in de F-vorm!

Klanten sneller overtuigen? Dan zul je in no-time je punt moeten maken! Zodra iemand landt op je homepage, je landingspagina, je productpagina of social media post, start er razendsnel een proces: mensen ‘scannen’ je content. De ogen van je lezer vliegen eerst even heel snel over je content om in te schatten of ze überhaupt de moeite gaan nemen om echt te gaan lezen. Pas als lezers je content, en aanbod, echt hebben gelezen kunnen ze besluiten of ze je …

Lees meer

15

jun'22

Hoe maak je een content kalender?

Hoe, en waarom, maak je een content kalender? Ben je actief op diverse online kanalen zoals je website en social media, dan heb je daar content voor nodig. Sommige dagen, of weken, heb je ruim voldoende inspiratie, en andere dagen knippert de cursor op je lege scherm je werkloos tegemoet. Hoe fijn zou het zijn als je een continue stroom van content, en social media posts, op voorraad hebt? Een content kalender is in dat geval je redding. Want met …

Lees meer

08

jun'22

3 Slimme storytelling technieken die een verhaal omtoveren van ‘neutraal’ naar storytelling

Het overgrote deel van de content die gemaakt wordt is neutraal van toon. Het beschrijft een aanbod, een product of een bedrijf. Maar juist die neutrale toon maakt dat mensen ‘doofblind’ worden voor je boodschap, zulke content zien of horen ze al hele dagen online langskomen. Het maakt weinig indruk en vaak haken lezers al af na de eerste alinea. Dé truc om mensen echt te interesseren voor je boodschap is storytelling. Op Just Add Copy Academy kun je diverse …

Lees meer

27

mei'22

Hoe heb je altijd voldoende content voor je social media kanalen?

In content marketing land zegt men dat je je regelmatig, moet laten zien op social media. Ben je uit het oog, dan ben je uit het hart bij je doelgroep. Je zult dus voldoende content moeten hebben, en daar posts van maken. Maar in de praktijk komt het hierop neer: je schrijft een blog, maakt daar een post van voor op je social kanalen en dan is de koek alweer op. Het antwoord op dit probleem heet ‘content mapping’ en …

Lees meer

24

mei'22

5 niet-zo-snuggere fouten die je kunt maken in je webteksten

Niet iedere ondernemer met een website is tegelijk ook content talent, je hebt wel meer te doen dan hele dagen webteksten schrijven. Nieuwe producten toevoegen of een nieuwe dienst promoten doe je natuurlijk wel, maar daar houdt het wel zo’n beetje op. Nieuwe blogs schrijven, of speciale landingspagina’s maken, is voor veel mensen een hele opgave. Heb je jezelf dan eindelijk gezet aan het maken van nieuwe webteksten, dan wil je het natuurlijk wel goed aanpakken. Dus je wilt dat …

Lees meer

17

mei'22

Wat is storytelling marketing en hoe zet je dit succesvol in?

Wat is storytelling marketing en hoe krijg je hiermee meer, en sneller, klanten? Misschien blog je voor je bedrijf, plaats je posts op social media of ben je actief op Youtube. En trek je hiermee wel bezoekers, maar te weinig klanten. Dan kan storytelling marketing een handig middel zijn om je conversie ratio te verbeteren. In dit artikel lees je meer over storytelling marketing. Hoe komt het dat je met storytelling meer klanten aantrekt dan met ‘neutrale’ content? En hoe …

Lees meer

10

mei'22

Hoe moeilijk of makkelijk moet je je webteksten schrijven?

Op je website wil je graag professioneel overkomen. Dus ziet je website er strak uit, mooie visuals erbij en in je teksten laat je duidelijk doorschemeren dat jij de expert bent op je vakgebied. Het is heel goed mogelijk dat je, in je wens om als een PRO over te komen, te vaak je toevlucht zoekt tot moeilijk woordgebruik. Voor jou gesneden koek misschien maar is dit wel de slimste strategie? Hoe moeilijk of makkelijk moet je je webteksten nu …

Lees meer

02

mei'22

Snel en makkelijk en blog schrijven? Gebruik een template!

Eigenlijk loopt iedereen met een website wel tegen hetzelfde probleem aan: hoe krijg je je site (snel een beetje) beetje vindbaar in Google? Een bewezen, en populaire methode om dit voor elkaar te krijgen is bloggen. Maar vooral voor ondernemers die niet tegelijk ook content marketeer zijn, is het bedenken van nieuwe content vaak reden voor bloed-zweet-en-tranen. Bloed-zweet-en-tranen besparen? Schrijf een blog met een vast template! Een nieuw blog schrijven voelt voor veel mensen als een trage, logge trein die …

Lees meer

01

feb'22

Goede koppen, zo maak je ze!

Hoe maak je goede koppen? En waarom zijn koppen en tussenkoppen zo belangrijk voor je bounce-ratio, je tijd op pagina en voor je conversie? Tijd om eens aandacht te besteden aan dit belangrijke onderdeel van je content-strategie. We beginnen dit artikel met slecht nieuws: veel content wordt slecht, of zelfs helemaal niet gelezen. Wij denken wel optimistisch dat onze lezers bovenaan beginnen en doorlezen tot aan het eind, maar helaas is de werkelijkheid iets minder rooskleurig.  Maak kennis met de …

Lees meer

24

jan'22

De beste SEO tip ooit (voor SEO dummies)

“Wat is de beste SEO tip voor mijn website? “ “Hoe kom ik hoger in Google?” “Snel hoger in Google” (deze zoekt een ‘quick-fix’) Zomaar een aantal termen waarop vaak wordt gezocht in Google. Want zeg nou zelf: jouw met bloed-zweet-en-tranen gemaakte content maak je niet om ermee op pagina 16 in Google te gaan staan shinen toch? Neem je aandachtig alle SEO-tips door die je krijgt op jouw vraag hoe je hoger in Google komt dan zul je je …

Lees meer

09

nov'21

Hoe krijg je flow in je blog?

Flow in je blog: je merkt het niet als het er is. Maar je merkt het zeker als het er niét is.  Soms lees je een tekst, een artikel of een blog, en je merkt dat het op de één of andere manier gewoon niet lekker leest. Je kan er niet meteen de vinger op leggen maar ergens stottert en hapert het in je hoofd. Je haakt zelfs eerder af bij het blog en leest niet helemaal door tot het …

Lees meer
top
© 2022 Just Add Copy Academy - Onderdeel van Just Add Copy