Klanten sneller overtuigen? Schrijf in de F-vorm!
Klanten sneller overtuigen? Dan zul je in no-time je punt moeten maken! Zodra iemand landt op je homepage, je landingspagina, je productpagina of social media post, start er razendsnel een proces: mensen ‘scannen’ je content. De ogen van je lezer vliegen eerst even heel snel over je content om in te schatten of ze überhaupt de moeite gaan nemen om echt te gaan lezen. Pas als lezers je content, en aanbod, echt hebben gelezen kunnen ze besluiten of ze je …
Lees meerHoe maak je een content kalender?
Hoe, en waarom, maak je een content kalender? Ben je actief op diverse online kanalen zoals je website en social media, dan heb je daar content voor nodig. Sommige dagen, of weken, heb je ruim voldoende inspiratie, en andere dagen knippert de cursor op je lege scherm je werkloos tegemoet. Hoe fijn zou het zijn als je een continue stroom van content, en social media posts, op voorraad hebt? Een content kalender is in dat geval je redding. Want met …
Lees meer3 Slimme storytelling technieken die een verhaal omtoveren van ‘neutraal’ naar storytelling
Het overgrote deel van de content die gemaakt wordt is neutraal van toon. Het beschrijft een aanbod, een product of een bedrijf. Maar juist die neutrale toon maakt dat mensen ‘doofblind’ worden voor je boodschap, zulke content zien of horen ze al hele dagen online langskomen. Het maakt weinig indruk en vaak haken lezers al af na de eerste alinea. Dé truc om mensen echt te interesseren voor je boodschap is storytelling. Op Just Add Copy Academy kun je diverse …
Lees meerMeer klanten krijgen? Vertaal je specs naar voordelen!
Wil je meer klanten krijgen? Praat dan, in al je teksten, allereerst over je klant. Want -je hebt het misschien al eerder gehoord- je klant komt voor zichzelf en niet voor jou. Hij wil weten wat er voor hem in zit, wat is zijn voordeel? Hoe wordt zijn leven beter als hij jouw aanbod aanneemt? WIIFM: What’s In It For Me? In je teksten zul je dus duidelijk moeten maken welk voordeel je klant gaat hebben als hij ingaat op …
Lees meerHoe heb je altijd voldoende content voor je social media kanalen?
In content marketing land zegt men dat je je regelmatig, moet laten zien op social media. Ben je uit het oog, dan ben je uit het hart bij je doelgroep. Je zult dus voldoende content moeten hebben, en daar posts van maken. Maar in de praktijk komt het hierop neer: je schrijft een blog, maakt daar een post van voor op je social kanalen en dan is de koek alweer op. Het antwoord op dit probleem heet ‘content mapping’ en …
Lees meer5 niet-zo-snuggere fouten die je kunt maken in je webteksten
Niet iedere ondernemer met een website is tegelijk ook content talent, je hebt wel meer te doen dan hele dagen webteksten schrijven. Nieuwe producten toevoegen of een nieuwe dienst promoten doe je natuurlijk wel, maar daar houdt het wel zo’n beetje op. Nieuwe blogs schrijven, of speciale landingspagina’s maken, is voor veel mensen een hele opgave. Heb je jezelf dan eindelijk gezet aan het maken van nieuwe webteksten, dan wil je het natuurlijk wel goed aanpakken. Dus je wilt dat …
Lees meerDe 3 vragen waar jouw landingspagina antwoord op moet geven
Als je een landingspagina gaat maken voor je product of aanbod dan wil je natuurlijk dat je bezoeker zo goed mogelijk geïnformeerd wordt over de voordelen van jouw aanbod. En hoe sneller hij of zij overtuigd is van die voordelen, hoe sneller hij zal overgaan tot conversie. Maar voordat het zover is zul je eerst antwoord moeten geven op 3 belangrijke vragen van je bezoeker. Helaas krijg je maar weinig tijd van je ongeduldige lezer, dus zul je effectief to …
Lees meerWat is storytelling marketing en hoe zet je dit succesvol in?
Wat is storytelling marketing en hoe krijg je hiermee meer, en sneller, klanten? Misschien blog je voor je bedrijf, plaats je posts op social media of ben je actief op Youtube. En trek je hiermee wel bezoekers, maar te weinig klanten. Dan kan storytelling marketing een handig middel zijn om je conversie ratio te verbeteren. In dit artikel lees je meer over storytelling marketing. Hoe komt het dat je met storytelling meer klanten aantrekt dan met ‘neutrale’ content? En hoe …
Lees meerHoe moeilijk of makkelijk moet je je webteksten schrijven?
Op je website wil je graag professioneel overkomen. Dus ziet je website er strak uit, mooie visuals erbij en in je teksten laat je duidelijk doorschemeren dat jij de expert bent op je vakgebied. Het is heel goed mogelijk dat je, in je wens om als een PRO over te komen, te vaak je toevlucht zoekt tot moeilijk woordgebruik. Voor jou gesneden koek misschien maar is dit wel de slimste strategie? Hoe moeilijk of makkelijk moet je je webteksten nu …
Lees meerWil je meer conversie? Gooi eens een snuf Cialdini door je website teksten (deel 2)
In deel 1 van dit tweeluik over het inzetten van Cialdini technieken in je content hoorde je al over Consistentie, Wederkerigheid en Sympathie. Met het toepassen van die 3 technieken maak je al een goed begin met het verhogen van je conversie op je website. Maar Cialdini heeft nog veel meer uit de hoge hoed te toveren wat je tactisch kunt gebruiken om je lezers over te halen om jouw klant te worden. In dit tweede deel gaan we aan …
Lees meerWil je meer conversie? Gooi eens een snuf Cialdini door je website teksten! (deel 1)
Heeft jouw website last van een te laag conversie ratio? Dan is het de hoogste tijd om eens aan de slag te gaan met je website teksten. Want naast een geweldig aanbod (WAT) is je conversie voor een belangrijk deel afhankelijk van HOE je je aanbod brengt. Er zijn diverse technieken om dit voor elkaar te krijgen en een aantal bekende, bewezen, technieken zijn bedacht door Robert Cialdini. Robert Cialdini is een oud-hoogleraar marketing en psychologie aan 2 universiteiten in …
Lees meerSnel en makkelijk en blog schrijven? Gebruik een template!
Eigenlijk loopt iedereen met een website wel tegen hetzelfde probleem aan: hoe krijg je je site (snel een beetje) beetje vindbaar in Google? Een bewezen, en populaire methode om dit voor elkaar te krijgen is bloggen. Maar vooral voor ondernemers die niet tegelijk ook content marketeer zijn, is het bedenken van nieuwe content vaak reden voor bloed-zweet-en-tranen. Bloed-zweet-en-tranen besparen? Schrijf een blog met een vast template! Een nieuw blog schrijven voelt voor veel mensen als een trage, logge trein die …
Lees meer