• Login
  • 0

    Geen producten in je winkelmand.

Just Add Copy Academy

Content marketing tips en cursussen

23

feb'21

Hoe rank je toch op een populair zoekwoord?

Als je content gaat maken, en een beetje kennis hebt van SEO, dan kies je waarschijnlijk een zoekwoord uit waar je op wilt ranken. Idealiter richt je je content helemaal op 1 zoekwoord, zodat er voor Google geen enkele twijfel hoeft te zijn waar je content over gaat. Maar bij het kiezen van je zoekwoord loop je tegen een probleem aan: er is concurrentie. Veel concurrentie. Allereerst moet je erachter zien te komen hoe dramatisch de situatie eigenlijk is. Is …

Lees meer

23

feb'21

Wat is storytelling en waarom werkt het?

Wat is storytelling en wat maakt het anders dan andere content? Je kunt natuurlijk iets over je bedrijf, product of dienst vertellen in neutrale toon. Je vertelt wie je bent, wat je doet of waarmee je jouw klant kunt helpen. Eigenlijk exact hetzelfde zoals al jouw concurrenten met exact hetzelfde aanbod doen. En al die, bijna identieke, content springt er bij jouw potentiële klant niet echt uit qua opzet en toon. Als er een andere bedrijfsnaam bij zou staan zou …

Lees meer

22

feb'21

Waar plaats je zoekwoorden?

Als je je iets hebt verdiept in SEO en vindbaar-maken van je website, blog of artikelen dan begrijp je dat je de juiste zoekwoorden in je tekst moet verwerken. Welke zoekwoorden dat voor jou zijn en hoe je deze kan vinden kun je ook lezen in het artikel ‘Hoe vind je de juiste zoekwoorden voor je website?” Niet alleen de juiste zoekwoorden, maar ook synoniemen worden door Google gebruikt om te ‘lezen’ en begrijpen waar jouw tekst over gaat. Een …

Lees meer

22

feb'21

Storytelling technieken: spanning toevoegen

Als je een verhaal vertelt is er niets leukers dan dat mensen aan je lippen hangen. Of jouw online verhaal van begin tot eind lezen. Eén van de storytelling technieken die je daarvoor kunt gebruiken is het toevoegen van spanning in je verhaal. Maar hoe krijg je dat voor elkaar, je verhaal spannender maken? Wat gebeurt er als mensen een spannend verhaal horen of lezen? Op het moment dat mensen een spannend verhaal horen of lezen komen er 2 hormonen …

Lees meer

21

feb'21

Hoe vind je de juiste zoekwoorden voor je website?

Regelmatig krijg ik de vraag gesteld: “Welke zoekwoorden kan ik het best gebruiken voor mijn website, artikel of blog? Want ik wil wel zoekwoorden waar veel op gezocht wordt…anders heeft het natuurlijk geen zin.” Het lijkt verleidelijk te gaan voor hoog zoekvolume Als bij een zoekwoorden-onderzoek blijkt dat er veel zoekvolume zit op een bepaald woord lijkt het verleidelijk om je artikel, blog of nieuwsbrief geheel te gaan optimaliseren op dat zoekwoord. Maar is dat echt de beste keuze? Je …

Lees meer

20

feb'21

Storytelling tip: onderwerpen voor je verhaal

Als je voor het eerst gaat beginnen met storytelling kun je je misschien afvragen: Waar moet ik over vertellen? In dit artikel geven we je alvast 22 onderwerp-ideeën waar je over kunt vertellen. Met deze lijst heb je een goed startpunt qua onderwerpen voor jouw storytelling. Laat je inspireren of begin gewoon met idee #1 voor jouw eerste verhaal! 22 Storytelling onderwerpen Waarom ben je je bedrijf begonnen, of waarom heb je deze rol? Op welke manier verbetert je bedrijf/dienst/product …

Lees meer

19

feb'21

Hoe gebruik je persona’s voor je webteksten?

Je gaat teksten schrijven voor een webpagina, artikel, blog of nieuwsbrief. De cursor knippert maar er komt geen tekst tevoorschijn. Je hebt wel een idee welke boodschap je wilt gaan brengen, maar in welke vorm ga je dit gieten? Ga je je doelgroep aanspreken met u of jij? En maak je je tekst persoonlijk, vormelijk, populair, grappig, officieel? En hoe ga je ervoor zorgen dat jouw boodschap goed overkomt op je doelgroep? In zo’n geval kan het maken van persona’s …

Lees meer

18

feb'21

Welke vormen van storytelling zijn er?

Storytelling is meer dan even een verhaal vertellen en dat is het. Er zijn, binnen storytelling diverse manieren om dat te doen en veel kanalen waar je uit kunt kiezen. Je keuze hangt veelal af van je eigen voorkeuren, en of je op die manier jouw doelgroep goed bereikt. Een aantal manieren waarop je aan storytelling kunt doen: fysiek, bij een netwerkbijeenkomst bijvoorbeeld. Of op een verjaardag. In de wandelgangen of bij een presentatie online, in de vorm van blogs …

Lees meer

17

feb'21

Schrijven voor conversie: weg met de tekstbaksteen!

Iedere weblezer herkent dit vast wel: je opent een website en met de snelheid van het geluid heb je de site weer weggeklikt. Met een diepe zucht keer je terug naar de zoekresultaten om een ander resultaat te proberen. Grote kans dat je in je gezicht gemept werd door: De Tekstbaksteen. Wat is een tekstbaksteen? Een baksteen is simpelweg een lange lap tekst. En vooral dat…tekst. Lange zinnen, een alinea waar geen eind aan lijkt te komen en visueel niet …

Lees meer

17

feb'21

Storytelling voor Dummies

Misschien heb je de term ‘storytelling’ al eens voorbij horen komen. En nu vraag je je af: wat is dat nu eigenlijk en moet ik daar ook iets mee voor mijn bedrijf? Maar wat moet ik dan vertellen? En hoe pak ik dat storytelling dan precies aan? In dit artikel geven we je een introductie tot storytelling. Wat is storytelling? Storytelling is een vorm van marketing die je kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Met storytelling vertel je over je bedrijf, …

Lees meer

01

feb'21

Past jouw content bij je bedrijfsdoelen?

Bepaal je content met behulp van een content matrix Content is king Bill Gates. 1996 Waar zouden we zijn zonder content? Online en offline worden we de hele dag overspoeld met boodschappen, berichtjes, appjes, mailtjes, telefoon enz. enz. Content is er 24/7. De economie rust op de pijlers van content. Bedrijven kunnen simpelweg niet zonder content. Bedrijven kunnen niet zonder ijzersterke content Content kun je zeer effectief inzetten voor je bedrijf. Jouw doelen kunnen bijvoorbeeld zijn: Branding Klantenbinding Overtuigen Conversie …

Lees meer
© 2021 Just Add Copy Academy - Onderdeel van Just Add Copy